wtorek , 21 stycznia 2025
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. M. Mielewski, ZDIZ Gdynia

Zakończono prace przy Węźle Karwiny w Gdyni

Zakończyły się prace przy budowie węzła Karwiny. Trwają procedury odbioru prowadzone przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Projekt realizowany jest pod nazwą: „Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny” – faza 1. Wykonawcą inwestycji jest firma MTM. 

Gdy wszystkie procedury będą zakończone, inwestycja zostanie formalnie przekazana do użytku. Powinno to nastąpić za około 7 tygodni od zakończenia prac, czyli pod koniec grudnia 2023 roku – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, ds. rozwoju.

Inwestycja miała zostać zrealizowana w drugim kwartale 2023 roku. Jednak ze względu na zmiany w dokumentacji projektowej oraz kolizje w infrastrukturze podziemnej prace zakończyły się 3 listopada br.

Opóźnienia w realizacji inwestycji wynikają ze zmian w dokumentacji projektowej wymuszonej przez PKP PLK S.A., co skutkowało koniecznością zmiany dokumentacji projektowej i oczekiwaniem na kolejne pozwolenia na budowę. Ze względu na szeroki zakres inwestycji jednocześnie wykorzystywanych było kilka projektów, zależnych od siebie. Złożoność prac i ogromna ilość kolizji w infrastrukturze podziemnej spowodowała wydłużenie realizacji tego zadania. Stąd aneksowanie umowy z wykonawcą  przez gminę oraz nowy harmonogram – mówi Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni. Na przeszkodzie stało także to, że ENERGA SA nie usunęła kolizji wzdłużnych na całym odcinku budowy, tj. od Górniczej do Racławickiej wraz z ulicą Strzelców. Praktycznie na całym obszarze węzła Karwiny wiele robót spowolniło tempo lub musiało zostać przerwane.

Zakres inwestycji

Cała inwestycja objęła przebudowę skrzyżowań wraz z udogodnieniami dla rowerzystów i pieszych. W sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride, na którym znajdzie się miejsce dla 140 samochodów i motocykli (w tym 20 osób poruszającym się na wózkach inwalidzkich). Bike&Ride pomieści zaś co najmniej 50 rowerów, a 600 m dróg dla jednośladów pozwoli swobodnie dotrzeć do i z węzła. Strefa Kiss&Ride umożliwi krótki postój trzem pojazdom. Nowoczesna infrastruktura dla autobusów i trolejbusów, do której prowadzi blisko 3 km buspasów, zapewni sprawne skomunikowanie środków transportu zbiorowego.

W ramach inwestycji zadbano też o energooszczędne oświetlenie i zieleń: 35 800 metrów kwadratowych trawników, 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów. Koszt inwestycji to 98 982 658,80 zł brutto.

Źródło: Gdynia.pl (Autor: Dorota Matejczyk-Waletko)

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

GDDKiA w 2025 roku planuje oddać do ruchu ponad 400 kilometrów nowych dróg

Kolejne kilometry autostrady A2 na wschód od Warszawy, Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, połączenie Szczecina i Świnoujścia …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *