344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. GZDiZ

Zakończyły się prace gwarancyjne i serwisowe w Tunelu pod Martwą Wisłą – lista wykonanych czynności

W ramach prac gwarancyjnych zlikwidowane zostały przesiąki. Prace serwisowe i konserwacyjne polegały na umyciu całego obiektu i wyczyszczeniu wszystkich jego urządzeń, a także przeglądach systemów elektrycznych, wentylacyjnych oraz odwodnieniowych.

Tunel przejezdny podczas prac

Prace w tunelu toczyły się 24h/dobę od 07 do 15 kwietnia. Jednocześnie w zamkniętej nitce tunelu pracowało kilka ekip tak, aby w możliwie krótkim czasie wykonać maksymalny zakres prac. Warto podkreślić, że wybrano „mniejsze zło” nie zamykając tunelu całkowicie, a proponując kierowcom ruch dwukierunkowy w jednej z nitek Tunelu, podczas gdy w drugiej odbywały się prace. Dzięki takiemu rozwiązaniu Tunel, choć w ograniczonym zakresie, pozostawał przejezdny.

Prace gwarancyjne i serwisowe w jednym terminie

W ramach gwarancji usunięte zostały wszystkie przesiąki i wymienione płyty obudowy ogniowej Tunelu. Prace wykonywane zostały w oparciu o iniekcję wysokociśnieniową, czyli wtryskiwanie pod wysokim ciśnieniem w pory betonu środka chemicznego, który w kontakcie z wodą pęcznieje i uszczelnia przesiąk.

Prace gwarancyjne wykona firma OHL POLSKA Sp. z o.o. w ramach 5-letniej gwarancji. Dodatkowo wykonano prace serwisowe. Przeprowadzono konserwacje szaf elektrycznych, sprawdzono również mocowania wentylatorów napowietrzających. Przeglądy przeszły przepompownie, drzwi ewakuacyjne w przejściach poprzecznych oraz oznakowanie zmiennej treści. Sprawdzono poprawność działania systemów przeciwpożarowych.

Fot. GZDiZ
Fot. GZDiZ

Obiekt w całości umyty, a urządzenia wyczyszczone

Oprócz przeprowadzenia prac serwisowych Tunel został w całości umyty, a wszystkie urządzenia znajdujące się w jego wnętrzu wyczyszczone. Mycie Tunelu wykonano myjkami wysokociśnieniowymi w dwóch etapach – najpierw nałożono środek myjący na ściany, a następnie spłukano. Do mycia Tunelu wykorzystuje się specjalny specyfik przeznaczony do usuwania zanieczyszczeń ropopochodnych z powierzchni betonowych i asfaltowych. Podkreślić należy, że jest on przyjazny środowisku. Jest niepalny, nieżrący i nietoksyczny, bo nie zawiera chlorowcopochodnych rozpuszczalników i związków aromatycznych. Środek ulega naturalnej biodegradacji, nie jest szkodliwy także dla fauny morskiej i jest bezpieczny w kontakcie ze skórą.

Łączna powierzchnia Tunelu, która został umyta to ok. 15 tys. m2, porównywalna z rozmiarem dwóch boisk piłkarskich. Do mycia użyto 200 litrów środka chemicznego oraz ok. 20 tyś. litrów wody. Cały proces mycia tunelu, tj. ścian oraz urządzeń, oznakowania i szaf zajął ok. 150 godzin.

Prace serwisowe reguluje umowa utrzymaniowa

Firma Siemens w ramach umowy na utrzymanie systemów w Tunelu pod Martwą Wisłą wykonuje przeglądy, dba o czystość, konserwuje i usuwa usterki , które nie są na gwarancji.

Częstotliwość poszczególnych prac jest roczna (mycie tunelu), półroczna, kwartalna, miesięczna, tygodniowa, a nawet codzienna (np. sprawdzanie systemu pożarowego, systemu hydroforni pod względem poprawności działania). Powtarzalność prac zależna jest od wymagań technologicznych i podyktowana przepisami prawa.

Źródło: GZDiZ

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Polepszanie doskonałości? Pakiet Manthey Kit dla GT3 montowany w Porsche Centrum Sopot

Porsche 911 w wydaniu GT3 to samochód z pogranicza aut super-sportowych i wyczynowych. Jeszcze z …

Jeden komentarz

  1. W końcu będzie można tam jeździć 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *