MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

[Zapowiedź] Inauguracja sezonu klasycznego pod gdańskim stadionem – 26 marca, 12:00

Mimo dość zimowej aury za oknem i dolnych kresek na termometrach, kalendarz nieubłaganie pokazuje, że za chwilę będziemy witać sezon imprez motoryzacyjnych. Przełom marca i kwietnia to już tradycyjnie okres, w którym wiele właścicieli aut klasycznych i youngtimerów planuje wyjechać z garażu na pierwsze w tym roku wspólne spotkanie. Tradycja inauguracji sezonu klasycznego pod stadionami w Trójmieście to już bogata historia spotkań ostatniej dekady. W tym roku rozpoczęcie sezonu odbędzie się 26 marca o godzinie 12:00 pod Polsat Plus Arena w Gdańsku.

Od kilku lat głównym organizatorem spotkań jest zbiór grup motoryzacyjnych, które pod szyldem „Classic Cars Trójmiasto” organizują wspólnie największe imprezy rozpoczynające i kończące sezon. Dla wielu posiadaczy trochę starszych maszyn to pierwsza szansa na „wietrzenie” klasyka. Inni czekają, aż z dróg zniknie sól i resztki zimy. Dla wielu wizytujących pierwszy zlot inauguracyjny to szansa na pierwsze w sezonie podziwianie starszych maszyn.

Na klasycznych spotkaniach wszystko zawsze rozchodzi się o rocznik, od kilku sezonów granicznym jest 1989 rok. Te pojazdy wjeżdżają na imprezę bez uprzednich zgłoszeń.

Całkiem wyjątkowo i niespodziewanie zaplanowaliśmy w tym roku jeszcze jedną niespodziankę – specjalny sektor dla samochodów Japońskich. Zobaczymy więc pewnie kultowe auta, takie jak Toyotę Suprę, Mazdę MX-5 czy pierwsze Lexusy z serii LS. Oprócz tego będzie sektor aut zza żelaznej kurtyny, będą też oldtimery, czyli auta najstarsze oraz samochody z „za wielkiej wody”, jak wczesne Fordy Mustangi, czy Dodge Charger” – mówi Przemek Rypnicki z grupy CarVibes, współorganizator eventu.

Impreza jak zwykle podzielona została na sektory, a samochody wyprodukowane po 1989 roku trzeba organizatorom zgłaszać przez formularz na wydarzeniu. Również auta produkowane do 1995 roku – youngtimery, freshtimery – dostały możliwość przejścia selekcji i wjazdu na teren eventu.

Impreza ewoluowała, nie ma już nic wspólnego z tymi pierwszymi, gdzie można było tylko „kopać w oponkę”. Organizatorzy przygotowali część konkursów z nagrodami; będą wybierane najciekawsze maszyny w sektorach. Dla publiczności przygotowano zawody w przeciąganiu na czas… małego Fiata. A wszystkich tych, którzy zgłodnieją, zapewne zadowoli kilka znanych w Trójmieście foodtruków. Na terenie imprezy pojawi się też kilka stanowisk targowych, m.in. znajdziemy tu części do aut, czy akcesoria samochodowe.

Wstęp dla publiczności jest wolny.

O godz. 11:45 nastąpi otwarcie bram, a na poszczególne sektory auta zostaną poprowadzone przez obsługę eventu. Klasyki wjeżdżają na parking P3, wjazd tradycyjnie od ulicy Pokoleń Lechii Gdańsk. Opłata za parking dla uczestników imprezy wynosi 25 zł i jest płatna w parkometrze, cała kwota przeznaczona jest na pokrycie wynajmu i obsługi parkingu.

Auta gości oraz te niebiorące udziału w evencie, trzeba parkować na pozostałych parkingach wokół stadionu. Zabawa potrwa do godziny 15:00, kiedy to odbędzie się oficjalne wręczenie nagród dla właścicieli samochodów przy zlotowej scenie. Jak co roku, organizatorzy proszą publiczność, by szanować cudzą własność i pytać właścicieli samochodów m.in. o możliwość „fotki za kierownicą pojazdu”.

Wydarzenie: https://www.facebook.com/events/2101943393335495

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Japoński wieczór w Mazda BMG Goworowski i premierowy pokaz CX-80

W czwartkowy wieczór, blisko setka gości spotkała się w gdańskim salonie Mazda BMG Goworowski, aby …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *