BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. GDDKiA

Zgoda na budowę obwodnicy Kościerzyny

Wojewoda Pomorski podpisał zgodę na realizację inwestycji drogowej – Obwodnicy Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20. Ta decyzja umożliwi przejęcie gruntów i rozpoczęcie prac budowlanych.

19.10.2015 r. wojewoda pomorski, Ryszard Stachurski podpisał decyzję zgody na realizację inwestycji drogowej dla Obwodnicy Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20. Dzięki decyzji ZRID wszystkie grunty potrzebne do budowy nowej trasy z mocy prawa przechodzą na własność Skarbu Państwa i jest możliwe rozpoczęcie prac budowlanych. Dokument odebrał przedstawiciel inwestora – Robert Marszałek, dyrektor GDDKiA Oddziału w Gdańsku.

W najbliższych dniach rozpocznie się proces przejmowania nieruchomości niezbędnych dla realizacji inwestycji oraz oficjalnie zostanie przekazany wykonawcy – firmie Strabag, teren budowy. Jak zapowiadał jej przedstawiciel, pierwsze prace przygotowawcze rozpoczną się już w przyszłym tygodniu. Na początek na terenie inwestycji pojawią się geodeci, następnie cały obszar zostanie przeszukany pod kątem ew. niewypałów i niewybuchów. Ponadto zostaną przeprowadzone prace archeologiczne.

Obwodnica Kościerzyny (klasa drogi: GP – główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1 pasowym wyprowadzi ruchu tranzytowy z zatłoczonego centrum miasta. Ma to szczególne znaczenie w okresie wakacyjnym. Trasa o długości 7,6 km ominie miasto od południa. Powstaną także cztery węzły drogowe, łączące główną arterię z drogami niższych kategorii:
– Kościerzyna Zachód (0+740 KM) – połączenie z droga powiatową Kościerzyna-Wdzydze;
– Kościerzyna Południe (2+329 KM) – skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 214;
– Kościerzyna Wschód (5+819 KM)- skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 221;
– Wieżyca (7+293 KM) – skrzyżowanie z obecną drogą krajową nr 20.

Obiekty na węzłach zostały tak zaprojektowane, by umożliwić ewentualną przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2×2. W ramach inwestycji zostanie wybudowanych także szereg urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Przebudowane, bądź wybudowane zostaną również drogi lokalne i dojazdowe obsługujących tereny przyległe do nowej trasy. Zakończenie budowy i oddanie drogi do ruchu planuje się we wrześniu 2017 roku.

Źródło: GDDKiA

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Giganci stają się jeszcze więksi! Trójmiejscy dealerzy na liście TOP50

Miesięcznik Dealer po raz kolejny podsumował miniony rok publikując coroczne zestawienie największych grup dealerskich w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *