czwartek , 10 października 2024
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. GDDKiA

Zielone światło dla budowy kolejnej części Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

GDDKiA otrzymała od Wojewody Pomorskiego decyzję ZRID na rozbudowę węzła Gdańsk Południe na styku OMT z istniejącymi trasami ekspresowymi: S6 Obwodnicą Trójmiasta i S7 Południową Obwodnicą Gdańska. To oznacza, że wkrótce będą mogły się tu rozpocząć prace budowlane.

— Budujemy spójną sieć komunikacyjną naszego kraju. Konsekwentnie realizujemy inwestycje, które były wyczekiwane przez mieszkańców polskich regionów od wielu lat. Należy do nich Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, która stanowi początek drogi ekspresowej S6, łączącej docelowo Trójmiasto ze Szczecinem. Budowa na pierwszym odcinku obwodnicy już trwa, dzisiaj otrzymaliśmy dokument pozwalający rozpocząć prace na drugim z nich — powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

– Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej jest bardzo potrzebna regionowi pomorskiemu i samemu Trójmiastu. Obecnie użytkowana ekspresowa obwodnica wyczerpała swoje możliwości i konieczne jest odsunięcie ruchu ciężkiego od rozrastających się miast. To inwestycja w bezpieczeństwo i w poprawę jakości powietrza — powiedział wiceminister funduszy i polityki regionalnej Marcin Horała.

Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy węzła Gdańsk Południe ma rygor natychmiastowej wykonalności. To pozwala na rozpoczęcie prac budowlanych na najbardziej newralgicznym odcinku trasy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT), na którym przez cały czas będzie odbywał się ruch pojazdów. Obecnie wykonawca uzgadnia projekty tymczasowej organizacji ruchu, które umożliwią wejście z robotami na węzeł.

Tak docelowo będzie wyglądał układ jezdni na węźle.
Fot. GDDKiA

Niezależnie od tego, kontynuowane jest procedowanie wniosku o wydanie decyzji ZRID na pozostałą część inwestycji, obejmującą odcinek od węzła Gdańsk Południe do węzła Żukowo. Spodziewany termin jej otrzymania to I kwartał br.

O inwestycji

W ramach inwestycji powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa (o długości 16 km) o dwóch pasach ruchu i pasem awaryjnym w każdym kierunku, między węzłami Żukowo i Gdańsk Południe. W ramach inwestycji zostaną wybudowane węzły Żukowo i Lublewo. Rozbudowany zostanie także węzeł Gdańsk Południe na styku istniejących S6 Obwodnicy Trójmiasta oraz S7 Południowej Obwodnicy Gdańska. Przewidziano również budowę Miejsca Obsługi Podróżnych w Widlinie.

 

Wraz z budową tej części OMT powstanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km. Połączy się z drogą krajową nr 7 w miejscowości Lniska i poprzez węzeł Żukowo zostanie doprowadzona do drogi krajowej nr 20 w miejscowości Glincz. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Koszt robót budowlano-montażowych wynosi ok. 777 mln zł, a całość inwestycji to  1,17 mld zł.

Dotychczas w realizacji

W budowie jest już odcinek Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej między węzłami Chwaszczyno i Żukowo oraz odc. S6 między Leśnicami k. Lęborka a Bożepolem Wielkim. Na wydanie decyzji ZRID czekają jeszcze cztery odcinki między Słupskiem a Leśnicami k. Lęborka.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

VIII Konferencja Polskiej Platformy LNG i bioLNG w Gdyni za nami

W dniach 2-3 października 2024 roku w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni odbyła się VIII …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *