niedziela , 14 kwietnia 2024
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. AmberOne A1

Zimowe utrzymanie na Autostradzie A1

Mocne opady śniegu dają się we znaki. Operator AmberOne Autostrady A1 jest gotowy do wykonywania zadań związanych z zimowym utrzymaniem drogi i prowadzi je na bieżąco. Stara się zapewnić najwyższy standard utrzymania zimowego i bezpieczeństwa na drodze.

12541017_999218200134788_7920612619707017849_n
Fot. AmberOne A1

Stan gotowości do utrzymania zimowego na autostradzie zachowany jest od listopada do końca marca. Służby drogowe prowadzą stały monitoring warunków pogodowych na drodze, ponadto analizują na bieżąco prognozy meteorologiczne i informacje dostarczane przez stacje meteorologiczne zlokalizowane wzdłuż autostrady.

Na podstawie tych danych, personel dyżurujący koordynuje pracę solarek i pługów w celu ich optymalizacji w odniesieniu do wyznaczonych standardów zimowego utrzymania dróg, z uwzględnieniem warunków atmosferycznych i sytuacji drogowej.

W efekcie tych analiz uruchamiany zostaje właściwy tryb postępowania tj. działania zapobiegawcze (np. posypywanie nawierzchni autostrady solą przed wystąpieniem opadów śniegu lub marznącej mżawki) bądź działania zwalczające (np. usuwanie śniegu i posypywanie nawierzchni solą w trakcie występowania opadów).

W sytuacji wystąpienia opadów śniegu, jego usuwanie rozpoczyna się maksymalnie w ciągu 30 minut od momentu powiadomienia służb Operatora, które pracują 24 godziny bez przerwy. Zgodnie z obowiązującym standardem zimowego utrzymania drogi, pracujące w konwojach pługo-solarki w ciągu 3 godzin po ustaniu opadów powinny usunąć gołoledź i śnieg, natomiast w ciągu 6 godzin błoto pośniegowe na wszystkich pasach ruchu. W przypadku niezwykle intensywnych opadów śniegu, pługo-solarki pracują pojedynczo, ale za to z większą częstotliwością, tylko na jednym (szybkim) pasie ruchu.

Służby utrzymania zimowego na A1 mają do dyspozycji prawie 30 ciężkich pojazdów (typu MAN i UNIMOG) wyposażonych w pługi o szerokości lemiesza do 5,1 m i solarki o różnej pojemności (nawet do 10 metrów sześciennych) oraz kilka mniejszych pojazdów do obsługi Placów i Stacji Poboru Opłat oraz parkingów w Miejscach Obsługi Podróżnych, w tym specjalistyczny sprzęt typu Multicar i Multione przeznaczony do odśnieżania miejsc wąskich i niedostępnych dla pojazdów ciężkich (tj. pasy wjazdowe i wyjazdowe, chodniki etc.). Wszystkie wspomniane wozy są wysoce specjalistyczne i zostały wyprodukowane na indywidualne zamówienie Operatora.

1441243_999218310134777_2134962672392456430_n
Fot. AmberOne A1

Obecny stan zatrudnienia Operatora to około 300 osób, z czego prawie 130 osób jest zaangażowanych w prace związane z zimowym utrzymaniem autostrady. Wszyscy pracownicy przeszli intensywne szkolenia w zakresie procesu zimowego utrzymania, począwszy od procedur utrzymania zimowego po przypomnienie zasad działania sprzętu zimowego jak i ćwiczenia terenowe – objazdy tzw. pętli zimowego utrzymania.

Źródło: AmberOne Autostrada A1

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Odzyskane i zabezpieczone pojazdy – uderzenie w przestępczość samochodową na Pomorzu

Ponad 500 sprawdzonych pojazdów i niemal 100 kontroli punktów złomowania i dystrybucji używanych części. Mundurowi …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *