poniedziałek , 17 marca 2025
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Czytelnik Moto3m.pl

[Wideo] „Zjechał na lewy pas i zepchnął mnie na barierki, po czym uciekł”

Fot. Czytelnik Moto3m.pl
Fot. Czytelnik Moto3m.pl

Pan Łukasz był uczestnikiem kolizji, do której doszło na trójmiejskiej Obwodnicy. Sprawca zdarzenia – kierowca czerwonej ciężarówki Scania – który zmieniając pas z prawego na lewy, nie zauważył Forda najpierw go uszkadzając, a następnie spychając na barierki ochronne – nie zatrzymał się i po prostu odjechał z miejsca zdarzenia. 

Wszystko wydarzyło się w poniedziałek, 31.10.2016 o godzinie 17.30 na drodze ekspresowej nr 6 – obwodnica Trójmiasta – na wysokości węzła drogowego Gdańsk – Lotnisko (Matarnia) na pasie w kierunku Gdyni – opisuje Pan Łukasz.

Wyprzedzałem pojazdy i jechałem lewym pasem ruchu. Dojechałem do miejsca gdzie oba pasy oddzielone są od siebie linią ciągłą z powodu pojawienia się pasa trzeciego – rozbiegowego dla włączających się do ruchu pojazdów. W związku z tym nie mogłem wrócić na pas prawy i kontynuowałem jazdę pasem lewym. W pewnym momencie, około 200 metrów przede mną zauważyłem, ze pojazdy na pasie prawym zwalniają i nagle niespodziewanie, na lewy pas zjechało auto ciężarowe marki Scania koloru czerwonego z białym poziomymi pasami z naczepa do przewozu kontenerów. Natychmiast zacząłem mocno hamować i widząc, ze nie uniknę zderzenia zjechałem maksymalnie do lewej strony zjeżdżając kolami z jezdni. Niestety uderzył mnie tył naczepy w prawy przedni błotnik, a auto moje zepchnięte zostało na barierki po lewej stronie. Mój samochód wytracił prędkość i się zatrzymał przyklejony do barierek, a auto ciężarowe pojechało sobie dalej jakby nic się nie stało – dodaje kierowca.

Fot. Czytelnik Moto3m.pl
Fot. Czytelnik Moto3m.pl

W wyniku zdarzenia poważnym uszkodzeniom uległ Ford Mondeo Kombi Pana Łukasza. Przedni, prawy narożnik uszkodziła naczepa samochodu ciężarowego, a cała lewa strona uszkodzona została w wyniku „oparcia się” o barierę energochłonną, oddzielającą oba pasy ruchu.

Szkody jakie powstały na samochodzie Pana Łukasza, zostaną najprawdopodobniej pokryte z polisy AC, którą posiadał właściciel Forda.

Niestety koszty naprawy będą tak duże, ze będę miał prawdopodobnie szkodę całkowitą, ponieważ przy AC szkoda całkowita jest powyżej 70% wartości auta. Dlatego zależy mi na odnalezieniu sprawcy, bo z OC można naprawić zniszczenia do 100% wartości auta wiec jest nadzieja, ze udałoby się naprawić auto, w które włożyłem tyle czasu, pracy, serca i pieniędzy – pisze w mailu do naszej redakcji Pan Łukasz.

Fot. Czytelnik Moto3m.pl
Fot. Czytelnik Moto3m.pl

Nasz Czytelnik dodaje również kilka „smutnych faktów”, po pierwsze jak informuje miał problem z dodzwonieniem się na policję. Policja odebrała telefon dopiero po kilkunastu minutach (dzwoniłem na 997) – napisał Pan Łukasz.

Poszkodowany kierowca próbował również uzyskać pomoc w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która posiada kamery monitorujące ruch na obwodnicy, ale okazało się, że nie nagrywają one obrazu w sposób ciągły, tylko wykonują zdjęcia co 10 minut. Dodatkowo ich rozdzielczość jest na tyle niska, że nie umożliwiają one odczytu tablic rejestracyjnych, nawet w idealnych warunkach atmosferycznych. Również bramownice systemu Viatoll okazały się niepomocne w tej sytuacji.

Fot. Czytelnik Moto3m.pl (obraz z kamer na Obwodnicy)
Fot. Czytelnik Moto3m.pl (obraz z kamer na Obwodnicy)

Dzwoniłem i usłyszałem, że oni to w sumie nie wiedzą gdzie maja kamery, a jak są kamery to nie wiedzą, które robią zdjęcia autom, poza tym mogą sprawdzić tylko czy moje auto (jeżeli opłacam viatolla) jest na jakimś zdjęciu – informuje nasz Czytelnik.

Pan Łukasz, przez te parę dni odnalazł kilku świadków, które widziały kolizje. Zdobył też prezentowane powyżej nagranie z rejestratora, który znajdował się w samochodzie jadącym za poszkodowanym. Wie również że naczepa, którą ciągnęła ciężarówka była zarejestrowana w powiecie puckim (numery zaczynały się od GPU).

Dostałem informacje, że auto to pojawia się w magazynach Prologis oraz w BCT w Gdyni gdzie prawdopodobnie jeździ na „puszkach”.

Poszukiwania sprawcy zdarzenia wciąż trwają.

 

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Zestaw na lato? Mercedes-Benz Brabus G800 i Mercedes-AMG GT C Roadster Edition 50

Do salonu samochodów używanych Mercedes-Benz Grupa Wróbel w Będzieszynie koło Gdańska, trafiły dwa wyjątkowe samochody. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *