Kierowcy już wcześniej mogli korzystać z węzła Bożepole Wielkie, a od poniedziałku 10 października br., w godzinach popołudniowych, wjadą również na fragment drogi ekspresowej S6. Zjadą z niej na sąsiednim węźle Strzebielino i krótkim łącznikiem wrócą na drogę krajową nr 6. To kolejny etap prac budowlanych związanych z budową S6 Bożepole Wielkie – Luzino.
Planowane przełożenie ruchu umożliwi kontynuację robót budowlanych na obecnym przebiegu DK6, która po oddaniu do ruchu S6 stanie się drogą wojewódzką. W ramach umowy na realizację ekspresówki przystosowywana jest stara droga do standardów dróg wojewódzkich. Przekrój jezdni zostanie dostosowany do mniejszego natężenia ruchu, poprawiona będzie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz uzupełnione zostanie oznakowanie.
Wprowadzane zmiany w organizacji ruchu umożliwią kontynuację prac budowalnych na DK6 pomiędzy Bożepolem Wielkim i Strzebielinem. Po oddaniu S6 prace będą prowadzone także na dalszym odcinku DK6 w kierunku Bożejewa.
Oddanie do ruchu trzech odcinków S6 planowane jesienią
Na odcinku między Bożepolem Wielkim a Luzinem do wykonania pozostają wspomniane roboty na DK6. Odcinek od Luzina do Szemudu jest gotowy. Trwają prace budowlane na odcinku z Szemudu do Gdyni, które są skoncentrowane na węźle Gdynia Wielki Kack.
Uruchomienie wszystkich trzech odcinków drogi ekspresowej S6, umożliwiające przejazd pomiędzy węzłami Bożepole Wielkie i Gdynia Wielki Kack, planowane jest na jesień tego roku – informuje GDDKiA.
Budowa drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie – Gdynia Wielki Kack jest dofinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i dotyczy trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości blisko 41 km. Całkowity koszt budowy wynosi ponad 2 mld zł, a unijne dofinansowanie przekracza 984 mln zł.