Do tej pory kierowcy mogli korzystać z ponad 45 kilometrów drogi ekspresowej S5 z Nowych Marz (zjazd z Autostrady A1) do Bydgoszczy w pełnym przekroju 2×2. Teraz stan zaawansowania prac pozwolił na udostępnienie drogi w przekroju 2×2 także na odcinku pomiędzy Grucznem, a Trzeciewcem.
W związku z brakiem możliwości wprowadzenia całości zmian jednego dnia, wdrażanie nowej organizacji ruchu podzielono na 4 etapy:
Etap 1 został już wdrożony z końcem sierpnia i obejmował udostępnienie docelowego przekroju 2×2 trasy głównej drogi ekspresowej S5 w Trzeciewcu i na odc. Dworzysko – Gruczno, dzięki czemu kierowcy uzyskali dodatkowe ponad 3 km jezdni w pełnym przekroju.
Etap 2 wdrożono 18 października br. W ramach zmian nastąpi udostępnienie docelowego przekroju 2×2 trasy głównej S5 od Trzeciewca od wiaduktu w m. Zawada (obiekt WD2-4).
Etap 3 W ramach tej zmiany nastąpi udostępnienie docelowego przekroju 2×2 trasy głównej S5 od m. Zawada (obiekt WD2-4) do węzła Pruszcz.
Etap 4 przewiduje udostępnienie docelowego przekroju 2×2 trasy głównej drogi S5 na pozostałym fragmencie od węzła Pruszcz do węzła Gruczno.
Trwają prace wykończeniowe
Zmiana organizacji oznacza też, że na całym odcinku trasy głównej S5 z Bydgoszczy do Nowych Marz obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h, ostrzeżenie o dzikich zwierzętach w postaci znaku A-18b oraz ostrzeżenie o trwających pracach wykończeniowych w postaci znaku A-14 umieszczonego na tablicy ostrzegawczej.
S5 połączy trzy duże miasta
Droga ekspresowa S5 w województwie kujawsko-pomorskim ma łącznie 128 kilometrów. Kierowcy zyskają szlak łączący Wrocław, Poznań i Bydgoszcz z autostradą A1 w okolicy Grudziądza. Łączny koszt inwestycji to ok. 3,4 mld zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to prawie 1,8 mld zł.