W salonach Volkswagen Plichta spotkaliśmy nową odsłonę dużego i luksusowego SUV’a o nazwie Touareg. Producent zaktualizował trzecią generację tego modelu, wprowadzając liczne ulepszenia: zmodyfikowano zawieszenie oraz koncepcję obsługi pełnowymiarowego SUV-a, a także zaostrzono stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia. Warte podkreślenia są nowo opracowane reflektory matrycowe HD LED Matrix z przodu i tylne światła LED, między którymi znalazł się pasek świetlny z podświetlanym logo Volkswagena.
Nowy model można rozpoznać po odświeżonym wyglądzie przedniej i tylnej części nadwozia. Z przodu na nowo zaprojektowano osłonę chłodnicy, reflektory i zderzak. Stylistyka tylnej części nadwozia jest ostrzejsza: między lampami jest pasek LED z podświetlonym na czerwono logo Volkswagena. Ten detal debiutuje w Europie właśnie w nowym Touaregu, wcześniej było ono stosowane na takich rynkach jak Chiny i USA.
Touareg zostanie wprowadzony na rynek w pięciu wersjach silnikowych. Oprócz turbodoładowanego silnika benzynowego, do wyboru są dwa turbodiesle i dwie hybrydy plug-in. Wszystkie jednostki są standardowo połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i mają stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. W najmocniejszym wydaniu Touareg R eHybrid dysponuje on zespołem napędowym o łącznej mocy 462 KM.
Bazowa wersja zmodernizowanego Volkswagena Touarega jest napędzana 231-konnym silnikiem 3.0 TDI – takie auto kosztuje od 316 390 zł. Najwięcej trzeba zapłacić za odmianę R eHybrid, która kosztuje od 441 590 zł.
Debiutujący w 2002 roku Touareg stał się pierwszym SUV-em Volkswagena. Przetarł on szlaki dla SUV-ów z Wolfsburga, a dziś tego typu pojazdy są oferowane przez Volkswagena w każdym segmencie rynkowym. Atutami Touarega okazały się być wysokiej jakości wykończenia, świetne właściwości terenowe i możliwość holowania ciężkiej przyczepy. Od wprowadzenia Touarega na rynek w 2002 roku sprzedano ponad 1,13 miliona egzemplarzy.