środa , 24 września 2025
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Kolejne nowe wcielenie kultowego modelu od Renault. Nowe 4 już w Reanult Zdunek

W gdańskim salonie Renault Zdunek debiutuje pierwszy egzemplarz nowej generacji modelu 4. To samochód, który nawiązuje do swojego przodka o tej samej nazwie, z lat 60-tych. Nowe 4 odradza się w formie współczesnego, wszechstronnego samochodu kompaktowego z elektrycznym napędem E-Tech electric.

Nowy model ma retrofuturystyczny design, zdradzający ducha poszukiwacza przygód. Jego modułowa konstrukcja dostosuje się do wszystkich potrzeb za sprawą przestrzeni ładunkowej o długości 2,20 metra i bagażnika o pojemności 420 litrów. Pokrywa bagażnika sięga aż do zderzaka i zapewnia rekordowo niski próg załadunku: jedynie 61 cm, czyli średnio o 10 centymetrów niżej od samochodów konkurencji. Renault 4 E-Tech electric jest również wyposażone w funkcję Extended Grip i przystosowane do holowania przyczepy o masie 750 kilogramów.

Dwie jednostki napędowe i dwa akumulatory do wyboru od 129 900 zł

Pierwsza kombinacja pod nazwą Urban Range umożliwia nabycie Renault 4 E-Tech electric w cenie od 129 900 zł. Obejmuje ona silnik elektryczny z uzwojonym wirnikiem o mocy 90 kW (120 KM/225 Nm) i litowo-niklowo-manganowo-kobaltowy akumulator trakcyjny o pojemności 40 kWh, który zapewnia zasięg 300 km.

Druga kombinacja to Comfort Range, która obejmuje silnik elektryczny z uzwojonym wirnikiem o mocy 110 kW (150 KM/245 Nm) i litowo-niklowo-manganowo-kobaltowy akumulator trakcyjny o pojemności 52 kWh. Zapewnia ona zasięg w cyklu WLTP do 400 km w cenie od 142 900 zł.

Obie wersje Renault 4 E-Tech electric są wyposażone w ładowarkę dwukierunkową prądu przemiennego o mocy 11 kW. Pozwala ona na korzystanie z funkcji Power to Object (V2L, vehicle to load), która umożliwia podłączenie urządzenia zasilanego prądem o napięciu 220 woltów do akumulatora samochodu. Czas ładowania akumulatora prądem przemiennym o mocy 11 kW od 15 do 80 procent pojemności wynosi 3 godziny i 13 minut w przypadku akumulatora o pojemności 52 kWh oraz 2 godziny i 37 minut w przypadku akumulatora o pojemności 40 kWh.

Do szybkiego ładowania wersja Comfort Range dysponuje ładowarką prądu stałego o mocy 100 kW, a wersja Urban Range – 80 kW. W obu przypadkach wystarczy 30 minut, aby naładować akumulator od 15 do 80 procent pojemności.

Do końca roku pojawią się modele Renault 4 E-Tech electric w wersji „Plein Sud™” z elektrycznie otwieranym płóciennym dachem. Duże wymiary dachu (92 cm × 80 cm) umożliwią korzystanie z niego również pasażerom na tylnej kanapie, bez wpływu na ilość dostępnej przestrzeni nad głowami.

Certyfikat „Origine France Garantie”

Renault 4 E-Tech electric będzie produkowane w fabryce Ampere w Maubeuge we Francji w tzw. pętli lokalnej we współpracy z dostawcami znajdującymi się w promieniu 300 km wokół kompleksu ElectriCity. Wykorzystanie ekosystemu lokalnych dostawców powoduje, że Renault 4 E-Tech electric, oznaczone znakiem „Origine France Garantie” (Wyprodukowano we Francji).

Prezentowany samochód przeznaczony jest do jazd testowych w salonie w Gdańsku przy ulicy Miałki Szlak 43/45.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Gdynia.pl] Prace na budowie Obwodnicy Witomina

Na budowie Obwodnicy Witomina zakończono montaż konstrukcji stalowej na kładce KT2 nad ul. Witomińską. Na …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *