Toyota Highlander to doskonale znany za Oceanem SUV o dużych gabarytach. Mimo, że samochody te można spotkać w Europie, w tym także w Polsce, nigdy nie były one oferowane tutaj oficjalnie, w sieci sprzedaży marki. Najnowsza odmiana spełniła surowe kryteria homologacyjne Uni Europejskiej i jest dostępna w salonach Toyoty. Pierwsze egzemplarze można już spotkać u pomorskich dealerów.
Highlander to największy SUV oferowany w Polsce przez Toyotę. Mimo, że gabarytami przewyższa nawet Land Cruiser’a, to technicznie spokrewniony jest z RAV4.
Samochód powstał na platformie GA-K i architekturze TNGA. Nadwozie liczy 4950 mm długości i pomieścić może 7 pasażerów. Bagażnik ma standardowo pojemność 658 litrów. Przy III rzędach foteli spada ona do niepełnych 300, a maksymalnie osiąga nawet 1909 l do sufitu, przy złożonym także II rzędzie.
Napęd stanowi układ hybrydowy 4 generacji. Za przednią oś odpowiada 2,5-litrowy silnik benzynowy oraz dwa silniki – generatory. Współpracuje z nimi elektryczny silnik przy tylnej osi, tworząc inteligentny napęd AWD-i (All-Wheel Drive-intelligent). Bateria niklowo-wodorkowa została umieszczona pod drugim rzędem siedzeń. Całkowita moc układu wynosi 248 KM. Toyota Highlander osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w niespełna 8.5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.
Auto stworzono z myślą o bezpiecznym, rodzinnym i możliwe ekonomicznym podróżowaniu. Przepastna kabina, wiele schowków i półek ma służyć funkcjonalności. Natomiast układ hybrydowy odpowiada za niską emisyjność oraz zużycie paliwa, które według deklaracji producenta wynosić ma średnio od 6,6 l/100 km wg testu WLTP lub nawet od 5,2 l/100 km w cyklu Correlated NEDC.
Konstruktorzy postarali się także o wysoki komfort podróży. Akustyczna przednia szyba oraz materiały wygłuszające w dachu, podłodze i desce rozdzielczej, a także nakładki na błotniki i wykładziny w bagażniku powodują, że kabina jest dobrze wyciszona.
Przełącznik trybów jazdy (Drive Mode Select) umożliwia kierowcy wybór pomiędzy trybami ECO, NORMAL, SPORT i TRAIL. Wszystkie cztery można aktywować także gdy samochód użytkowany jest w oddzielnie wybieranym trybie elektrycznym (EV).
Cena katalogowa Highlandera Prestige wynosi 231 900 zł. W Leasingu SmartPlan miesięczna rata wynosi od 2 546 zł netto (przy okresie finansowania 36 miesięcy, przebiegu 60 000 km i opłacie wstępnej 10%). Do wyboru jest pięć lakierów metalizowanych bez dopłaty oraz trzy lakiery specjalne za 1 500 zł. Topowa odmiana Highlander Executive kosztuje od 267 900 zł. W programie Leasing SmartPlan wysokość miesięcznej raty zaczyna się od 3 047 zł netto.
Wygląda nieźle. Niestety cena mocno zawęża grono odbiorców. Pytanie, do jakiej grupy chce dotrzeć Toyota. Bo raczej nie do klientów na auta z półki Skody Karoq