344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. M.Mielewski (Gdynia.pl)

Spotkania ws. budowy Drogi Czerwonej w Gdyni

W najbliższym czasie odbędzie się cykl spotkań dot. budowy Drogi Czerwonej w Gdyni. Spotkania organizowane przez GDDKiA skierowane są do lokalnej społeczności. Udział w nich może wziąć każdy.

W planie są 3 spotkania organizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku:

  • 22.11.2023 r. w Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, ul. 10 Lutego 33 w Gdyni,
  • 23.11.2023 r. w Sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, ul. Pomorska 30 w Dębogórzu,
  • 24.11.2023 r. w Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, ul. 10 Lutego 33 w Gdyni.
  • Spotkania zaplanowane na godz. 17:00.

Na spotkanie mogą przyjść wszyscy zainteresowani, w szczególności mieszkańcy Gdyni oraz terenów gminy Kosakowo. Spotkania w głównej mierze skierowane są do lokalnych społeczności.

Na spotkaniach informacyjnych projektanci przedstawią warianty przebiegu osi drogi i omówią uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Wysłuchają również opinii społeczności lokalnych, co do prezentowanych rozwiązań. Opinie będzie można wyrazić w trakcie spotkania jak i na specjalnie przygotowanym formularzu, który będzie dostępny na spotkaniu oraz na stronie internetowej inwestycji – www.drogaczerwona.pl. Obecni będą również przedstawiciele Inwestora, tj. GDDKiA Oddział w Gdańsku. Będzie także część przeznaczona na dyskusję z uczestnikami spotkania.

Mat. prasowe CPK

Droga Czerwona

Przypomnijmy, że według wstępnych założeń Droga Czerwona ma być około 9-kilometrową, dwujezdniową trasą o statusie drogi głównej ruchu przyspieszonego. Docelowo z istniejącymi arteriami drogowymi ma połączyć ją pięć węzłów drogowych. Projektanci mają wziąć pod uwagę brak ograniczeń nośności – dzięki temu droga ma przejąć ciężki tranzyt kursujący do i z gdyńskiego portu, który regularnie przeciąża Estakadę Kwiatkowskiego.

– Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk. Drugi priorytet to oczywiście udrożnienie przeciążonej dziś Estakady Kwiatkowskiego, którą do pracy i domów przemieszczają się codziennie tysiące gdynian – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Szacowana na ponad 2 miliardy złotych inwestycja jest od lat kluczowym problemem infrastrukturalnym w Gdyni, o którego rozwiązanie wielokrotnie zabiegały władze miasta, a także sami mieszkańcy i środowiska pracowników branży morskiej oraz interesantów Portu Gdynia. Ostatecznie zawarta w październiku 2022 roku przez Ministerstwo Infrastruktury umowa z firmą Mosty Katowice opiewa na kwotę ponad 8 milionów złotych.

Źródło: Gdynia.pl (Autor: Autor: Magdalena Wojtkiewicz)

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Zapowiedź] Gdański Rajd 40+ – sobota 18 maja

Niezwykła przygoda z obrazami wybitnych gdańskich mistrzów, ale także – Gdański Rajd 40+, który startuje …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *