środa , 27 października 2021
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Rośnie rynek i sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie

Rynek samochodów elektrycznych rozwija się bardzo dynamicznie – zarówno europejski, jak i polski. Dynamika to jednak procenty, a nie wolumen. Ten nadal pozostaje na niskim poziomie. W ciągu trzech kwartałów w 2017 roku sprzedano w Polsce zaledwie 300 samochodów elektrycznych.

To wynik o 200 proc. lepszy niż w ubiegłym roku – powiedział serwisowi eNewsroom Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Wzrost wiąże się z cenami, które ostatnio poszły w dół. To także większe zainteresowanie oraz medialny szum wokół tego typu aut. Wynik pozostaje jednak nadal niski. W Unii Europejskiej w pierwszym półroczu 2017 roku sprzedano ponad 110 tys. takich pojazdów. W stosunku do polskiego rynku to ogromna liczba. Wzrost jest jednak mniejszy, bo na poziomie 40 proc. W skali całej branży, w porównaniu do samochodów z napędami klasycznymi, to imponujący wynik. Jednym z najpopularniejszych modeli na rynku europejskim, ale i na polskim jest Nissan Leaf. Marka ta od lat dostarcza samochody elektryczne do Europy. Model ten zyskał dużą popularność i cieszy się zaufaniem klientów. Zajmował już pierwsze miejsce na liście rankingowej w Norwegii, gdzie rynek pojazdów elektrycznych rozwija się najbardziej dynamicznie – dodał Drzewiecki.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Travel in Style – magia Rolls-Royce’a!

W 1906 roku narodził się symbol luksusu motoryzacyjnego, który do dzisiaj utrzymuje się na szczycie. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *