piątek , 4 października 2024
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. GDDKiA

Rusza realizacja kolejnych dwóch odcinków S6 Trasy Kaszubskiej

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA

Podpisano umowy na kolejne dwa odcinki łącznie 20 km drogi  ekspresowej S6. Dzięki temu cały odcinek Trasy Kaszubskiej pomiędzy Bożympolem Wielkim a Gdynią jest już projektowany.  Pierwsze pojazdy pojadą trasą w II połowie 2021 r.

W dniu 11.06.2018 r. zostały podpisane umowy na dwa następne odcinki drogi ekspresowej S6: z Bożegopola Wielkiego do Luzina oraz z Luzina do Szemuda. Oba mają po ok. 10 km długości. Każdy z odcinków jest dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju.

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA

Pierwszy odcinek będzie projektowała i budowała firma PORR SA za cenę 337.981.735,78 zł i w terminie 31 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Na trasie zostaną wybudowane trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie (połączenie z istniejącą drogą krajową nr 6), Strzebielino i Luzino. Przy węźle Luzino powstanie Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej służący do zarządzania odcinkiem drogi ekspresowej S6.

Realizacji drugiego zadania między Luzinem a Szemudem podjęła się firma Budimex SA, za które dostanie 335 873 785,14 zł. Zobowiązała się go zaprojektować i wybudować w terminie 34 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz zapewni 10 lat gwarancji jakości na elementy infrastruktury. Na tym odcinku zostanie wybudowany jeden węzeł drogowy – Szemud.

Przypominamy, że pod koniec marca br. została podpisana umowa z firmą Polaqua Sp. z o.o. na projekt budowlany i wykonawczy oraz budowę odcinka drogi ekspresowej S6 między Szemudem a Gdynią o długości ok. 20 km.

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA

O drodze ekspresowej S6 tzw. Trasie Kaszubskiej

Podstawowym celem inwestycji budowy drogi ekspresowej S6 jest stworzenie bezpiecznego i sprawnego połączenia Aglomeracji Trójmiasta ze Szczecinem, przebiegającego z zachodu na wschód, równolegle do wybrzeża Bałtyku.

Dzięki budowie drogi ekspresowej uzyska się poprawę płynności ruchu, skrócenie czasu przejazdu, odciążenie układu dróg i ulic lokalnych, poprawę stanu bezpieczeństwa w sieci dróg krajowych oraz zmniejszenie uciążliwości ruchu drogowego dla otoczenia. Po zrealizowaniu projektowanej inwestycji osiągnięte zostaną następujące korzyści:

  • stworzenie wygodnego i bezpiecznego ciągu komunikacyjnego;
  • odciążenie z ruchu samochodowego miejscowości leżących przy drodze krajowej nr 6, szczególnie: Wejherowa, Redy, Rumi;
  • ułatwienie tranzytu dla ruchu turystycznego;
  • wzrost bezpieczeństwa ruchu poprzez obniżenie liczby i stopnia ciężkości wypadków;
  • poprawę przepustowości drogi i swobody ruchu;
  • zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko naturalne;
  • rozwój regionu poprzez polepszenie poziomu obsługi transportowej.

S6 miedzy Szczecinem a Trójmiastem

Trasa S6 jest już realizowana w woj. zachodniopomorskim. Trwa tam budowa 7 odcinków drogi S6 od Goleniowa (połączenie z drogą S3) do Koszalina wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa. Łącznie to ok. 140 km nowej, 2-jezdniowej drogi ekspresowej. Całkowita wartość inwestycji to ponad 3,5 mld zł. W przyszłym roku powinny być gotowe odcinki od Goleniowa do Koszalina, o długości ok. 120 km. Zakończenie wszystkich prac na budowanej obwodnicy Koszalina i Sianowa przewidywane jest w 2020 roku.

Realizacja tej inwestycji przyczyni się do zwiększenia dostępności komunikacyjnej Koszalina jak i również całej północnej części regionu, w tym pasa nadmorskiego. Nowa droga wyprowadzi ruch tranzytowy ze wszystkich wsi, miasteczek i miast położonych przy obecnej drodze krajowej nr 6, tym samym zmniejszając negatywne oddziaływania ruchu drogowego na lokalną społeczność. Poprawi się również bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Pozostałe odcinki S6: Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, Koszalin – Bożepole Wielkie oraz Zachodnia Obwodnica Szczecina będą realizowane w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Decyzję w tej sprawie podjął  5 czerwca 2018 r. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów.

Źródło: GDDKiA 

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Ważna zmiana dla kierowców na węźle Gdańsk Południe. Nawigacja może wprowadzać w błąd!

Od wtorku, 1 października na Obwodnicy Trójmiasta, węźle Gdańsk Południe, obowiązuje nowa organizacja ruchu. Obsługiwane są …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *